29 Ağustos 2009 Cumartesi

Sınav


İlkokulu bitirdim.Ortaokula geçtiğimde harfler hafif hafif bana sürtünmeye başlamıştı.Tecavüzün habercisiydi.Suçlu belliydi ama kimse birşey yapamıyorudu ; Eğitim sistemi.

Zaten bana mağlum oldu o zamanlar.Rüyalarımda üstüme doğru gelen S ' ler Ö' ler K'lar vardı. Rüya tabirleri kitabına baktım ama açıklamasını bulamamıştım.Ortaokul 2 de hocamız açıklamasını kendi getirdi."Bitip tükenmek bilmeyecek bir sınav dönemine gireceksiniz ve ömürünüz boyunca bitmeyecek."Hay maşallah.Benim gibi genlerinde rahatlık ve tembellik olan insanlar fazla stres çekmemişlerdir.

Liseye giriş sınavlarını patlattım.Süper lise vardı o zaman karne notuma göre oraya girdim.Lise son sınıfın son 2-3 ayına kadar adam gibi ders çalışmışlığım yoktu.Test kitabını masanın üstüne çıkartır , birkaç soru bakar ondan sonra ergenliğin verdiği huylarla başka eylemlere yönelirdim.Hiçbir zaman oturup çatır çatır test çözdüğümü hatırlamıyorum.Aileme karşı sorumluydum ama o istek içimde yoktu.

Hiç unutmuyorum babam beni sınavın yapılacağı yere götürüyordu.Radyo açıktı.İkimizde suskunduk.Radyoda sabah haberleri geçmeye başladı.Konya'da bir ticaret adamı (!) sınav kalemi satıyordu.Ama haber olma niteliği şuradaydıki "Okunmuş kalem bunlar !" yazılı bir tabelayla satıyordu.Sessizliğimizi bu haber bozdu.Stresimi kahkahayla attım.Sınavıma mis gibi girdim çıktım.Üniversite hayatımı doğduğum beri yaşadığım şehirde,İzmir'de devam ettiriyorum.

Sözüm ÖSS' den çıkmışlara , kazandık diye götü tavana vurmuşlara ! Bir bokun bittiği , herhangi bir çilenin sona ermişliği yok ! Üniversitede boğuşmanız katlanarak artıyor.O yüzden yattığım yılların hiçbirinde pişmanlık duymadım.


Gördüğünüz gibi hayatta sınav kaygısı bitmiyor.En iyisi siz siz olun adam olun ! Değer kıymet bilin ulen ! Derde kedere vurun kırbacı vurun kırbacı !

Herşey gönlünüzce olsun.

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails