12 Eylül 2009 Cumartesi

Oruç-2


İşte ayın anlam ve önemini anlatan güzel bir konu.Hoşgeldin ya Şehr-i Ramazan . Ramazan denince tabi akla hemen oruç gelir.Zekat gelir.Bahaneler gelir.Tutan olur tutmayan olur.Sahte davulcular.Hırsızların iş yapamadığı bir aydır bence.Sahura davetli değillerse tabi.Efendime söyleyim karıyla kızla yatıp kalkmış,yemiş içmiş sıçmış , kumarın bokunu çıkartmış en son 1 tl sinide yazı tura atarak kaybetmiş insanların af dilendiği bir aydır bu ay.

Tabi birçok yeni sorunuda peşinden getitirir.Sorun 1 : Ne yaparsak oruç bozulmaz ? :

S: "Bir e-mailde İzmirli bir seyircimizden geliyor.Hocam size gelmiş bu soru.Yaşadığımız şehir itibariyle açık giyinen bayan sayısı çok fazla.Acaba ne kadar baksak orucu bozmaz ?"

H:"Eee tabi.Mümkün olduğunca bakmamaya çalışsın.Her yerden önüne önüne çıkıyorlarsa yapacak bişey yok. O zaman mümkün olduğunca aklının başka yerde tutmaya çalışsın bu vatandaşımız.Çiçek düşünsün böcek düşünsün,dünyanın yaradılışını düşünsün kendi kafasında .En azından aklı gitmezse iyi olur ."

S:"Aynı izleyicimizden bir email daha geldi.Peki hocam diyelimki otobüse bindik . Bu bayan arkadaşlarla dipdibeyiz.Hayır bizde öğrenci insanız hocam ! Bu haldeyken napabiliriz ! demiş aynı seyircimiz"

H:"Boşuna zorlamasın kendini bu yavrucak.Sonra kazasını tutsun.Nasıl bir yerde yaşıyor tabi bu kadar insan onunda şaşkınlığı içerisindeyim."

Daha uzar gider.Okulda aşı yapılacak orucum bozulur mu ? Denize girdim bozulurmu ? Bele kadar girdim işedim çıktım bozulur mu ? Kaydım düştüm , çanak çömlek patladı bozulur mu ? "Başım ağrıyor bugün olmaz" dedim bozulur mu ? ... Bir ton sorun.Kimisi kendini rahatlatır kimisi ise gerçekten tutamayacak haldedir.Onu bilemeyiz.

Benim en hoşuma giden sorun iftar vaktinde çıkan "top patlamadı mı daha sokacam hea ! " sorunudur.Mesela oturduğunuz yerden caminin sesi duyulmaz.Dışarıda arkadaşlarınızla birliktesinizdir.Arkadaşlarınızdan takip eden varsa iftar saatlerini yine iyi.İftarın dakikası yaklaşır.Şu muhabbetler döner.

"Abi ben açıyorum artık patlamıştır ya."
"Dur olm göte gelmeyelim bekle biraz daha"
"Dün 45 geçe açtık ben 48 de açarım beyler gerisine karışmam."
"Yok istersen bir saat sonra aç garantiye al (!)"
"Zaman geçmiyo ya ben bi dışarı çıkıp geliyorum."

Bu muhabbetler kontorü olan birinin tanıdık bir başkasını arayıp sormasıyla son bulur.Ondan sonra yumulun.

Son haftasına girdiğimiz bu güzel ayda herkese sağlıklı mutlu günler dilerim.İftarda çok ağır yemeyin . İftardan sonra spor yapın.Adam olun.

Hayırlı günler.

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails