8 Eylül 2009 Salı

Berber



Ben kendimi bildim bileli aynı tip saç modeliyle gezerim.Ama günümüzde , şöyle bir sokağa çıkıpta dolandığımda, arkadan baktığımda , bazı erkekleri kadına benzettiğim oluyor.Upuzun saçlar.Yanlış anlaşılmasın.Kimsenin zevkinde gözümüz yok.Allah daha da uzatsın inşallah ! Belinize sarıp taşıyın saçınızı.

Berberlik yetenek gerektirir.Ressamlık,heykeltıraşlık gerektirir.Eğitimini almakla berber olunmaz bence.İçten içe seveceksin saçı.Okşayacaksın.Çaktırmayacaksın makası vuracağını.Kestiğinde,o saç havada süzülüp yere yumuşak bir iniş yapacak.Olay budur.Yerini yadırgamayacak.Zaten iki dakika sonra çocuk süpürüp çöpe atıyor.Edebiyatın bokunu çıkardım yine.

Berberinizi iyi seçin.İkemetgahınız değişmezse bir ömür aynı berbere gideceksiniz.Genelde öyle olur. Bayan arkadaşlarımızın huyunu suyunu bilmiyorum bu konuda.Zaten onlar nerede ne var takip ettiklerinden sabit bir kuaförü yok sanırsam.Neyse.Bir zamandan sonra çalışanlarla ahbap oluyorsunuz.Size "daimi müşteri tarifesi" uyguluyorlar.Sabit kur üzerinden , hep aynı miktar parayı verip ayrılıyorsunuz.Bazen yüksek mevlalar verirken görüyorum birkaç kişiyi bizim burada.Şaşırıyorum.Ekstradan ne yaptınız bu adama ? İki kafalı mı bu adam ?

Saç kestirmek bir spordur.Bilgisayar başında çok oturanlar 2 haftada bir gitsinler berbere.Boyun jimnastiği niyetine.Anlatayım.Tam kafayı yaslıyorum bir yere rahatım diyorum." Kafayı biraz sağa çevir" komutu geliyor berberden.Çeviriyorum.Tam alışıyorum ,bir komut daha " kafanı biraz sola çevir." .Ulen bir rahat ver ya ! Berbere mi geldik pilates salonuna mı arkadaş !

Bir de şu var sinirlendiğim. Berbere gitmeden önce herkes bir hayal eder kafasındaki modeli.Kestirdikten sonra saçının şeklini düşünür. Ki adam gidince soruyor zaten "Ne şekil olsun ağabey ? " diye.Ulen hiçbir zaman aklımdaki o şekili yakalayamadım.Hep o berberin kapısından çıkarken bir burukluk , bir "Aman siktir et ! Saç saçtır. " ifadesi oldu yüzümde.Napalım.Kısmet.

Sıcağı sıcağına tıraşımı olayım geleyim.Yağmurda yağacak zaten.Üşütücez yine.Olsun herkesin canı sağolsun.

Hayırlı günler.

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails