14 Haziran 2010 Pazartesi

Kitap Tanıtımı Bölüm 2 : Darül Fesad

Kitabın ismi : Darül Fesad
Yazar: Erk Acarer
Konu: Kanuni Sultan Sülayman ölmüş, tahta II. Selim geçmişti...
Yayınevi : İnkilap

Kitap zevkim yaşanmışlıklar üzerinedir...Yakın veya uzak farketmez her türlü tarihi okumayı seviyorum.Çünkü öğreniyorum.Uydurulmuş ve popodan yaratılmış ilişkileri ve karakterleri okumanın bir faydası olduğunu zannetmiyorum.Bence orada okuduğunuz ve aklınızda kalan sadece yazarın hayal gücü.Okuma alışkanlığı kazanmak ise tek yararı...

Kitabımıza gelecek olursak,Duraklama döneminin hemen başına gelinmiş,Kanuni sefer sırasındayken vefat etmiş fakat bu ordunun morali düşmesin diye ordudan saklanmıştır.Hatta bunun için cesed yıkayan ve namazını kıldıran imamlar bile öldürülmüştür.

Kitap bir kaç kişinin gözünden bölüm bölüm,atlaya atlaya devam etmektedir.Başlıca karakterler Ferhad ağa,Hatice,Ali,Sokullu Mehmet Paşadır.Kanuniden sonra gelen gencecik ve zevke düşkün şehzadeler sadece yiyip içmiş mikmişdir afedersiniz.Sokullu,sadrazam olarak görünsede hatırı sayılır bir süre ülkenin her işine elini atmış,padişah gibi ülkeyi yönetmiştir.

Erk Acarer'e gelince,"%100 İstanbul" isimli diğer kitabında da Topkapı Sarayı için söylediği bazı sözler ve bu kitaptaki olayları anlatış şekli ile sanki Osmanlı karşıtı bir yazar izlenimi verdi bana."%100 İstanbul" kitabını daha almadım fakat bir radyo programında kendi ağzından bazı kısımlarını dinledim.Böyle yazarlar olmasaydı tarihimizin kötü yanlarını göremeyecektik belkide.O yüzden hiçbir yazarı ,kendi fikirlerimle uymuyor diye eleştirmem.

Bu kitapda günümüzde kullanılan bazı deyimlerin nasıl meydana geldiğini,o zamanların aşklarını,pisliklerini,saray entrikalarını yani bir nevi Osmanlının nasıl duraklamaya girdiğini bulacaksınız.Tek bir şey söylemek istiyorum.Kanuni'nin öldüğü sefer bittiğinde ve kale ele geçirildiğinde yeniçeriler,kadınlara ,"ganimet" gözüyle bakarak, hiç kocasına çoluğuna çocuğuna aldırmadan tecavüz edebiliyorlardı.Oysaki Fatih Sultan Mehmet koca bir imparatorluğu yıkıp,İstanbul'u feth ettiğinde hiç kimsenin malına ve canına zarar vermemiş,hiç bir inancı ve milliyeti kötülememiştir.

Bir devletin geleceği malesef ki baştaki insanların kişiliğine bağlı gördüğünüz gibi...Burada yazımı bitiriyorum ve size iyi okumalar diliyorum.

Hayırlı Günler.

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails