5 Eylül 2009 Cumartesi

Dondurma

Yazın getirdiği en güzel tatlı.Tek mevsimlik aşk.Yazın dışarı çıkmak için en masum bahane.Kollestrolü düşük,doktorumuzun tavsiyesi dondurma.Yıllarca yalaya yalaya bitiremediniz.Yetmedi ısırdınız.Markalı olanların dibini bile yediniz.Oysaki en güzeli açık dondurmadır.

Dondurma dondurmadır ama bence tartışmanın boyutu büyük.Benim tarafım bellidir.Ben açık dondurmayı severim.İçinde ne olacağını kendim seçmeliyim.Arkadaşlarımız gibi.Sizin arkadaşlarınızı siz beraber yaşayarak , karakterlerini bilerek ve onları oldukları gibi severek " arkadaş " kategorisine alıyorsunuz.Açık dondurmayı bu şekilde nitelendiriyorum ben.Kapalı ve markalı olan dondurmalar bence tehlikelidir.Sizin önünüze süslenip püslenip bir insan konmuştur ve " Bu insan senin arkadaşın olacak ! " diye diretilmiştir.Bu benim düşüncem.

Kapalı dondurmada sevdiğim tek bir yön var.O da "Vakum" tekniği ile yemek."Ne len o ?! " dediğinizi biliyorum.Açıklayayım.Dondurmayı hafif üstünden tükettikten sonra külahın dibini ısırıyoruz.Hatırı sayılır bir boşluk oluşturduktan sonra külahın kıçından nefesinizin gücüne göre içimize içimize çekiyoruz dondurmayı.Tabi dondurmayı bu şekilde yerseniz külah elinizde dıpdızlak kalıyor.Olsun.Canımız saolsun diyip yolumuza devam ediyoruz.

Tabi açık dondurmada da karşı olduğum bazı durumlar var.Mesela o maraş dondurmacıları tam dayaklık.E abi koyuyorsun dondurmayı bir ton oynatıyosun.Yok aşağı çevirmeler yok yukarı kaldırmalar , boş külahı müşterinin elinde bırakmalar.Tamam çocukların bu oyunlar hoşuna gidiyor olabilir ama ergenlere yapma işte ! Adam orada sana maymun olmak için mi veriyor o parayı !? Hayır o değil kapacaksın elinden vuracaksın kafasına ! Yetenekli olsam parayı verirken aynı numaraları bende yapacağım .İlizyonist hesabı.Bilekten madeni para çıkarmalar filen.En sonunda şaklatacam "Nah !" diye . Ama inleyecek dört bir yan , bilekten çıkaracaksınız . Dondurmayı de vereceğim geriye! Alacağım montumu çıkıp gideceğim !

Dondurma cildi güzelleştiriyormuş.Ergenliğe yeni girenler bu lafım size.Böyle dedik diyede burun deliklerinizi doldurana kadar yemeyin şu dondurmayı . Efendi gibi yiyin.Sakin ve narin.

Hayırlı günler.

2 yorum:

hayatımınherrengi dedi ki...

Dondurmanın en güzeli kışın karda yenilenidir. Of nerden geldim de gördüm bu dondurma yazısını(:

MizahiGeveze dedi ki...

:) Karda yiyemedik İzmirli olarak dondurmayı :)

Related Posts with Thumbnails