15 Eylül 2009 Salı

Banka


Allah tan bankalarla yaşım gereği fazla işim yok. Pek geçmiyorum kapılarının önünden.Ama iş başa düşünce yapacak birşeyde yok tabi.Topluyoruz pılımızı pırtımızı , gidiyoruz bankaya.Termos,tulum,yastık,havanın sıcaklığına göre üstümüzü örtecek herhangi bir örtü.O kadar çok bekliyorsunuzki oranın ortamına alışmak için gerekli bunlar.Yatabilir,kalkabilir,beslenebilirsiniz bu süre içinde.Hata yanınıza birde lağzımlık alın.Belli olmaz hani.

"Ulen ne kinin varmış bankalara arkadaş ! " demeyin.Ben gördüğümü söylerim.Geçen gün okul harç paramı yatırmak için gittim bankaya.Bir girdim içeri hey maşallah her dilden ,dinden, milletten insan var.Rap dinleyen zenciler mi ararsınız , sakallı hacılarmı.Oturacak yer zaten yok.Ayakta dikildik mecbur o kadar saat.Bir arkadaşa denk geldim , o da okul harcını yatırmak için gelmiş.Gözleri çapak içindeydi "Hayrola yeni mi kalktın ?" diye sordum.Evet dedi."Saat 1 de aldım işlem kağıdımı,eve döndüm yattım kalktım hala gelmemiş sıra ! " Tabi aralarda birkaç küfür etti ben onları buraya yazmıyorum haliyle.Bu muhabbetler dönerken saat 5 ' ti.Banka kapandı.İçeridekiler içerde kaldı.Dışarıdan yeni müşteri almıyorlarmış.İçerideki müşterilerin işlemleri bitene kadar kapatmıyorlarmış . Şükür.İşini bitiren kapıdan dışarı çıkıyor sonra tekrar kapanıyor kapı sıkıca.Bankanın levhası olmasa içeride ne işler dönüyor kimse anlayamaz.

Beklerken kendime eğlencelik bir uğraş aradım.Sonunda buldum. Ama paylaşacak kimsem yoktu o yüzden sadece bir proje olarak kaldı.Sıra numarası alıyoruz ya makinadan.İşlem sırasında kenardaki ufak sepete bırakıyoruz o sıra kağıtlarını.Heh işte o kağıtları topluyoruz ve sayıyoruz.Sonra iki kişi arasında eşit pay ediyoruz.Eskiden oynayanlar bilir,futbolcu kartları vardı hani.Son sayısına oynanırdı.Aynı muameleyi bu sefer bankadaki sıra kartlarına gösteriyoruz.Genelde üç haneli olur onlar.Son rakamına oynuyoruz.Birler basamağı aynı olursa atan alır.Deneyin.Eğlenmezseniz artık can sıkıntısı için atasözlerine başvurursunuz.

Hayırlı günler.

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails