2 Ekim 2009 Cuma

Protesto


Ben kendimi bildim bileli protestoları komik ve bir o kadar da yaratıcı bulmuşumdur.He dersiniz ki "Sen hiç protesto ettin mi herhangi birşeyi?" diye. Hayır derim.Gereksinim duymadığımdan ya da o olayı protesto edince olayın değişeceğine inanmadığımdandır.

Protesto halkın uyumadığının göstergesidir derler.Ama sanırım protestocular hep aynı simalar.Çoğu yakalanıp salınmış tekrar.Uyumayanlar o birkaç kişi.Protestoyu meslek edinenlerden bahsediyorum.Yoksa yeni protestocular bulmak kolay değil tabiki.Maaşlı ve sigortalı bir iş değil eninde sonunda.Herkes protestodan çok , şartları kabullenmiş bir halde eve ekmek getirme derdinde.

Benim küçükken en ilgimi çeken protestoları hep Greenpeace yapmıştır.Genelde kendilerini bir yerlere zincirlerler.Binanın tepesine,boğaz köprüsüne,belediyenin su hayratına,umumi tuvaletlere."Bu tuvaletin kirli suları şehrin şebekesinden geçerek okyanuslara ulaşıyor.Sudaki yaşama zarar veriyor.Ölürüz de buraya kimseye sıçırtmayız ! " diyerekten onlarca metre zinciri kendilerine bağlıyorlardı.Bazı protestolarda çıplak insanlar kullanılıyordu.Vucutlarına protestoyla ilgili mesajlar yazılıyordu.Mesela sağ göğsüne " Meme kanserine hayır ! Kahrolsun gıda boyası ! " , bacaklarına " Selülite hayır ! Kahrolsun kola ! " gibi.En güzelleride hayvan hakları ile ilgili olanlar."Solucanlar ölmesin ! Domuzlar boka girmesin ! Arılar sokmasın !" "Köpeklere özgürlük ! Yaşasın sokakta çiftleşmek ! " gibi... Mesela tavşan avı mevsimin protestosunu Playboy kızlarına yaptıracaksın çok etkilli olur.Panter Emel varsa birde ballı börek...

Bu arada yeni moda protesto ayakkabı fırlatmak oldu.Siyasilere kullanılıyor genelde.Önce ABD eski başkanı Bush ' a . Dünde Ankara'da IMF başkanına.İki kere denendi ikisinde de isabet oranı sıfır.Hele bugünkü tam komedi.Ayakkab önce başkana soruyu soran öğrencinin kafasına geliyor sonra onun kafasından sekip platforma düşüyor.Acaba protestocu ayakkabıyı arkadaşına attıda herkes yanlış mı anladı ? Karakoldaki savunmasında " Ağabey valla bizim arkadaşa attım.Tam üç aydır benden aldığı borcu ödemedi.Bir de kalkıp öyle artis artis soru sorunca dayanamadım.Benden aldığı yetmedi birde IMf ten isteyecekti şerefsiz !!! " . Bilemeyiz

Ben ayakkabı fırlatmak istesem okulun ilk haftasında ders yapmayan hocalara fırlatmak isterim.Len boşu boşuna geliyoruz o kadar okula ! İnsan kapısına filen yazar ilk hafta dersler yapılmayacaktır diye ! Evde ne kadar eski ayakkabı terlik var toplayıp geleceğim valla ! Ninja gibi bir sefer de üç tane sallarım rahat.Fıt fıt fıt ...

Hayırlı günler.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Birine ayakkabı fırlatmak, arap geleneğinde o kişinin sevilmediği anlamına gelir ve bir insanı en aşağılayıcı tepkidir, tabi anlayana...

Simgesel bi durum haline geldiği için bugünkü eylemde imf başkanına karşı "sol" görüşlü bir öğrenci tarafından atıldı. Mesaj; imf'ye ve bu memleketi ekonomik ve siyasi dışa bağlayanlara tepkidir. Bugünkü niyet işte tam da bu.

Bu memleketi hala düşünen; olan bitenlere sessiz kalmayanların göstergesidir yine bu olay.

Protesto etmek bişeyin değişmeyeceğine inancın aksine bişeyleri değiştirmek çabasıdır. Ve sayıları da hiçte aynı değil, aynı da kalmıycak, hergün çoğalacak, çoğalıyor boracım :)

tepki olarak algılama bu yorumumu biraz açıklayıcı olmak istedim :)

Alper Burak Çan

Schumy dedi ki...

3. sınıfa geçtin hala bilmiyor musun ilk hafta ders olmayacağını ? Gitme oğlum zorla mı götürüyorlar. İşte ülkemizdeki gençliğin hali peeh...

Protestoya gelince de bence haklı, birşeyleri göstermek gerekiyor, kim kiminle problemi varsa fırlatıyor ayakkabıyı.

Irak Amerika, Türkiye' de IMF' ye tepkili. Gerçi sanki adamlar zorla borçlandırdı bizi. Ya da Irak zamanında zorla Amerika' ya yardım etti de sonra bu duruma geldi.

Birşeyleri protesto etmek lazım ama olayları baştan bu konuma getirmemeye çalışmak da gerekirdi. Gerçi protesto edenler ne yapsın, onlar daha vitaminken bu bokları yiyenler dedeleri suçlu...

MizahiGeveze dedi ki...

Burak sen beni 10 yıldır tanıyorsun benim herşeyi dalgaya aldığımıda bilirsin :) haklısın tabiki.Elbet yeni katılımlar vardır ama . Ama işte.. Yeterli dğeilki dünya da değişen birşey yok.Ben sadece işin mizahını yapmak istedim :) ciddi konuları burada uzun uzun konuşmak olmaz :)

Related Posts with Thumbnails