24 Eylül 2009 Perşembe

İzlenimler

Bir bayram daha bitti.Bana malzeme çıksın diye Ege nin dört bir yanını döndüm dolaştım.Akrabalar sağolsun.Yedik,içtik,yattık.Eller öpüldü,sözler saçıldı , dedikodular gırla yapıldı . Benden uzak olsun.Her çeşit insanı gördüm,yendim,geldim.Kazasız , belasız bir bayramı daha atlatmış olduk böylece.

Yıllardır görmediğim bir dayım vardı.Onun yanına gittim.Zengin mi zengin kuvvetli mi kuvvetli.Sekiz kere hacca gitmiş.Maşallah.Vekalet alarak tabi,kardeşi için , anası için babası için ...Uzar gider . Tam sekiz kere ! Ulan bir kere git ! Diğer gideceklerinin parasını akrabalarından başlayarak,etrafındaki muhtaçlara dağıt , hayıra gir değil mi ? Bu benim görüşüm.Ellerinden öperim dayıcım.

Dört,beş kere mezarlığa girdim bu bayram mesela.Beş bayramlık mezarlık ziyareti hakkımı kullandım.Babannemin dediği gibi "Hacı sevabı" kazandım belkide.Yine mezarlığa gidiyoruz.Bu sefer anne tarafı.Arabayı hacı dayım kullanıyor.Daha kasabanın merkezindeyiz.Önünde son model bir araba yavaş yavaş ilerliyor.Bizim dayı bastı arkadan kornayı solladı geçti bir anda.Arkasından ettiği lafa bak : " Sükse yapıyor pezevenk ! " . E be dayı yakıştı mı senin gibi muhtereme.Bırak küfür kısmını biz halledelim.Hayır ortada küfür edilecek bişey yok.Süksenin kralınıda yapar dayım zamanı gelince.Yastıklarını parayla doldurur.Altında hala 80 yapımı toros marka arabası var.Böyle böyle zengin oluyor demekki insanlar.Harçlıkta vermedi hacı ! Hacı ! Şimdi kötü söz söyleyipte günaha girmek var hacı !

Dayımın yanından çıktım.Tren istasyonuna gideceğim.Yanımda kuzenler var.Dolmuşa bindik.En öne geçtim oturdum.Bir müzik çalmaya başladı. " Rasstttlarrsaaaaannn gözlerii yaşlı yavrunaaaaaa,Suçunu bağışlaaa sarılll boynunaaa ... " . Kibariye. Bayram günü çalıncak şarkı mı bu ? İnsanları niye üzüyorsun be adam ! Hayret yav.Ben üzülmem ama başkası üzülür.Ayıp. Dikkat edilmesi gereken bir husus.

Üç günün üçte birinin yolda geçtiği ve sonunda da yorgunluk ile üçün birinin yanımıza kar kaldığı bir bayram daha yaşadık.Herkese yeni başlayan veya devam eden okul hayatında başarılar dilerim.İlk günden herkesle yüz göz olmayın.Arkadaş ayağı göt ayağı !

Hayırlı günler.

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails