20 Eylül 2009 Pazar

Bayram


Bir bayram daha gördük.Şükür.Bedava otoyolları,yollardaki kalabalığı,bir aileyi tüm ferteleriyle görebileceğiniz bir süredir bu bayramlar.Kısa da olsa güzel.Birbirlerini unutan,koca bir yıl ismini bile anmadığınız,tuvalette bile aklınıza gelemeyecek insanlarla oturup konuşmanıza vesile olan bayramlar.Nerede o eski bayramlar ! Büyüdük artık para vermiyolar anasını satayım ! Sakalı, bıyığı kesmezsen böyle olur tabi.Neyse.

Evinizde misiniz yoksa başka diyarlarda mı bilmiyorum tabi.Ben kendi görüşlerimi paylaşmak istiyorum.Mesela bence en güzeli bayram sabahı yapılan seronomi.Herkes iyi kötü giyinir.Sıraya geçilir.Tek tek bayramlaşılır.Hele birde yaşlı bir büyüğünüzün evinde toplandıysanız bitmez o. Göt kadar odanın içinde otuz kişi.Kimin kimi öptüğü belli değil.Böyle durumlarda çok darlanıyorum.Seviyorum ama nefessiz bırakıyor insanı.Yanak yanağa öpüşüyoruz ya işte böyle daralmalarda bazen sert vuruyorum yanağı , kafa atıyormuşum gibi oluyor .Futbolcular yapıyor ya hani çaktırmadan . Aynı onun gibi .Kırmızı kart.

Bir de bayrama özel pişen yiyecekler var.Adı üzerinde bayramın.Şeker bayramı. Baklava börek sarma gırla gidiyor.Hele hele memleketiniz köy yeriyse yaşadınız.Sultanlar gibi beslenirsiniz valla.Sonra kilo vereceğim diye yürüyüşlere çıkarsınız.Naylon elbiseler giyer terlemeye çalışırsınız.Noldu üzüldünüz değil mi ?

Bayram mesajları meşurdur.Bence en güzeli arayıp konuşmak ama beni bile asosyalleştirdi bu teknoloji.Uzun uzadıya mesajlar gelir telefonuma.Sebep belli.Dualar , dilekler güzel.Ama arkadaş , ben sizin edebiyat öğretmeniniz değilim ! Şiirler , maniler akıyor mesajdan ! Not mu vereceğim sanıyorsunuz ?! Hey Allah ım ya. Bayramımı kutla geç.Mesajın yarısı boşa gidiyor. Bir başından bir kıçından okuyorum bitiyor.Aralardaki edebi sanatlar çöpe gidiyor. Hiç kusura bakmayın .

Büyüklerinizi ziyaret etmeyi ihmal etmeyin.Zaten normal zamanda gitmiyorsunuz bayram günü bari gidin len ! Küçükleride şekerle çikolatayla kandırmayın ! Paradan haber verin ! Sinirlendirmeyin beni burada.

Herkese sağlıklı,mutlu,huzurlu bayramlar dilerim. Bayramınız mübarek olsun. Daha sosyete ve kibar insanlar için: "Bayramınız kutlu olsun ." İyi bayramlar.Küçüklerimin gözlerinden,büyüklerimin ellerinden öperim.Kalın sağlıcakla.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

YA ARKADAŞIM KAÇ KEZ DAHA SÖYLÜCEM...ŞEKER DEĞİL..RAMAZAN BAYRAMI..saptırmayalım ...SİNAN KULA

Unknown dedi ki...

sana bir mimim var uğra da al:))

Related Posts with Thumbnails