27 Şubat 2011 Pazar

Oscar



Benim ödüllerim her zaman yukarıdaki aileye aittir ama film dalında bu gece Oscar denilen sarı çiyan sahiplerini buluyor. Ekran başında sabahlamaya değecek nitelikte bir şov hazırlamışlardır umarım. Hani herkes sahneye çıksın, millet birbirine atlasın demiyoruz ama yinede izleyeni ekran başında tutacak birşeyler olsun. Lütfen !

Geçen seneki tören çok sıkıcıydı, hepsini izleyemeden uyumuştum. Her kazanması tahmin edilen adayın ödülü kazanması sonucuda (!) buna yol açmış olabilir. En azından ben yatana kadar. Bütün sürprizler ben yattıktan sonra gerçekleşmişti, sabah uyandığımda ne küfür etmiştim, hala kulaklarımda. O yüzden bu sene tamamını izleyeceğim.

Oscar , nam-ı diyar Akademi Ödülleri, sürpriz çıkarmayı çok sever aslında. Ama kötü sürpriz. Her zaman siyaset ve milliyetçilik ön plandadır. Geçen sene The Hurt Locker'ın en iyi film ödülünü alması gibi.. Bu sene inşallah Yahudi lobisi " The Social Network " e ödülleri yağdırmaz. Facebook'dur abi sonuçta. Bir koca nesilin ağzına sıçtı adam bir de bunun için ödül mü verecekler ?



Oscar'ın klişeleride çok ilgimi çekmiştir. Mesela, " And the Oscar goes to Aydemir Akbaş " .. bu " Oscar goes to " bir nevi sinyaldir. Söylendiği anda TV yi dikkatli dinlerseniz gerginlikten dolayı oluşan istemsiz osurukları bile duyabilirsiniz. Bir salon dolusu artis ama gitsen baksan o an dünyanın en korunmasız, en masum yaratıkları oluyorlar. Birgün birisi kalp krizi geçirecek diye korkuyorum. "Insan ya meraktan ya Oscar'dan .. "

Diğer klişe ise ödülü alanın kendini sahnede paralamasıdır. Sanki pezevenge " bundan böyle ölümsüzsün " dediler. Verilen küçük bir heykelciktir, üstüne otursan hissetmezsin, nedir yani bu sevinç ? Gözyaşları sel olup akar.. Ajda Pekkan'nın gençliği gibi sahnenin bir ucundan diğer ucuna koşmalar, selam göndermeler, yerine oturmaya giderken yolu karıştırıp salondan dışarı çıkmalar, sahnenin ortasında " sitin beni ! " diye bağırmalar...

Bu geceki ödüller hakkında tahminlerim var ama paylaşmak istemiyorum. Bir tek ödül alacağından emin olduğum biri var O'da ; And the Oscar goes to Ebe Sininamı ... Şimdiden sürprizlere hazırlıklıyım gördüğünüz gibi ..

Hayırlı günler ...

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails